miércoles, 9 de diciembre de 2009

APORTACIÓ DE LA PAC 2 I PAC 3 PER A LA FUTURA TASCA COM A PSICOPEDAGOGS/ES.

Considero que realització d’aquestes dues activitats han estat molt positives per a fer un bon procés d’aprenentatge, les quals m’han conduït a fer un veritable canvi conceptual doncs moltes de les idees amb què vaig començar l’assignatura han estat objecte de reflexió i de posterior canvi.

Aquestes dues activitats m’han ajudat a comprendre, assimilar i interioritzar els conceptes teòrics que vam treballar a la PAC 1. Crec que si no hagués fet aquest tipus de treball el meu aprenentatge hauria estat més superficial doncs aquestes dues activitats han demanat força la meva implicació i m’han abocat a fer una gran recerca d’informacions que he anat contrastant fins arribar a tenir un coneixement que m’ha convençut. He pogut profunditzar en el concepte d’interculturalitat així com en conceptes que són molt representatius i que estan relacionats amb la interculturalitat, com són, l’etnocentrisme, diversitat cultural, identitat, universalisme/particularisme, pluralisme, entre altres, i a la vegada com queda reflectit aquest conceptes en cada model educatiu.

Aquesta ha estat la tercera webquest que he hagut d’elaborar i cada cop queda demostrat el gran potencial d’aquest recurs que potencia l’aprenentatge significatiu als alumnes, el saber treballar en equip – treball col·laboratiu, aprendre a respectar-se, a fomentar valors i potenciar les noves tecnologies.

L’activitat d’anàlisi d’una webquest ha servit per reforçar encara més els continguts apressos ja que, al revés de l’activitat 2 on havíem de fer una síntesi de tot allò que havíem aprés per a plasmar-ho en un document, en aquest cas hem hagut de desmuntar la webquest i anar trobant els justificants que la feien vàlida ( o incomplerta) per a treballar la interculturalitat a l’aula. Per tant, crec que amb les dues activitats hem fet els dos processos: el de sintetitzar i el d’analitzar, tots dos complementaris.

La realització d’aquestes dues tasques ens ha ajudat a assolir dos objectius: per una banda treballar conceptes teòrics de l’assignatura ( i fer-ho d’una manera molt motivadora i atractiva) i per l’altra hem assolit un gran bagatge al voltant de material per tractar la diversitat als centres així com saber orientar en l’adopció de programes d’interculturalitat que fomentin un currículum intercultural o bé introduint-hi la interculturalitat com un element transversal.

No hay comentarios:

Publicar un comentario